wtorek, 5 marca 2013

|0025| czarny-blues.blogspot.com

Autor: Magda
Oceniająca: Brunette

1. Pierwsze wrażenie:
Czarny blues, no cóż, adres nie jest zbyt oryginalny, bo z tego co wiem, jest to tekst piosenki, a także tytuł filmu. Wpisując go w Google, wyskoczyło mi kilka stron o takiej nazwie, więc nie wiem co, może on oznaczać, czego można się spodziewać. Belka jest jedynie rozwinięciem adresu o kilka wyrazów, nie ma w niej żadnego przekazu, żadnego głębokiego sensu, nic czym można by się zachwycić. Nie jest to zbyt przyciągające. Pierwsze wrażenie jest średnie. 
3/5
2. Grafika. 
Nagłówek przedstawia czajnik na podgrzewaczu oraz filiżankę z kawą stojącą na podstawce, resztę nagłówka zajmuje napis "Czarny blues o czwartej nad ranem. Śpiewamy bluesa, bo czwarta nad ranem. Tak cicho, by nie zbudzić sąsiadów. Czajnik z gwizdkiem świruje na gazie. Myślałby kto, że rodem z Manhattanu. Czwarta nad ranem.", czyli cytat z piosenki Starego Dobrego Małżeństwa - Czarny blues o czwartej nad ranem.  Nie ma w tym zbyt wiele oryginalności i zaczynam się zastanawiać, jaki ma to związek z tematyką bloga. Wszystko utrzymane jest w fioletach i różu. Kolory są stonowane, ładnie wyglądają. Czcionka jest czytelna, ładnie wpasowana w nagłówek i tło. Cały blog jest estetyczny, nie ma w nim wielu rzeczy mieszających się ze sobą, tworząc bałagan. Podoba mi się na Twoim blogu, bo nie ma w nim nic rażącego, bijącego w oczy. Czyta się łatwo, więc nie ma z niczym problemów. 
10/15
3. Treść
Przechodzimy do najważniejszej części bloga czyli treści.
Zaczniemy od bohaterów. Jest ich wiele, a wspólnym ich mianownikiem jest płeć. Różnią się wszystkim- wiekiem, stylem życia, miejscem zamieszkania oraz charakterem.
     Pierwszą bohaterką jest Magda. Nałogowa palaczka, nie powalająca urodą, ale jednak czymś przyciąga. Jest naturalna. Gdy ją poznajemy zajęta jest liczeniem rzęs. Po zapisaniu ich stanu, idzie przygotować się na spotkanie z mężczyzną, który się jej podoba. Urzekła mnie tym, że choć nie należała do piękności, właśnie za taką się uważała. Dla mnie najważniejsze jest piękno wypływające ze środka, coś jak dobroć, serdeczność, ja nie oceniam po pozorach. Najważniejsze, że nie poddała się i gdy zobaczyła swojego lubego z inną kobietą, nie załamała rąk, jednak wierząc, że coś może ich połączyć. Wydaje się bohaterem o wielkiej wierze, otwartości i wrażliwości. W tak krótkim tekście zawarłaś wszystkie nadzieje bohaterki, jej rozterki. Dałaś nam ją poznać, nie rozdrabniając się w szczegóły, aczkolwiek wiemy o niej wiele.
    Następną postacią jest Szatan. Malowała ona portret kobiety, która nienawidziła swojego byłego. Malarz obiecał jej, że jeżeli obraz się uda, to pozwoli jej odegrać się na mężczyźnie, lecz zastrzegła, że jeżeli coś pójdzie nie tak, to ją spotka kara, co dowodzi o jej prawdomówności i nie owijaniu w bawełnę. Jest to osoba dostrzegająca piękno w nienawiści. Szatan smakował się w bólu. Przypada ona do gustu, dzięki swoistemu stylowi bytu. Z jednej strony zamknięty, a z drugiej otwarty na piękno. Taka postać przyciąga czytelnika.
    Trzecią postacią była umierająca wdowa. Przeczuwając bliską śmierć, pierwszy raz od dawna się uśmiecha, bo kojarzy ona, że wreszcie połączy się ze swoim zmarłym mężem. Cierpiała ona każdego dnia, oderwana od świata, bo nie widziała sensu w oglądaniu telewizji lub słuchaniu radia. Czasami brała do ręki rzecz, którą on miał w rękach i płakała. Dla niej czas rozłąki był męczarnią. Nie jadła, czasem piła wodę z kranu, bo bez niego czuła się jak wrak, połowa całości. Czekała na koniec wręcz z uwielbieniem. A gdy miał nadejść, zasnęła z uśmiechem, odnajdując to, co straciła. Jest to postać tragiczna i prosta za razem. Po przeczytaniu jej historii, człowiek sam zaczyna się zastanawiać nad życiem i śmiercią.
      Czwartą postać poznajemy z rozmowy z chłopakiem, którego kochała. Kiedy wreszcie zdecydowała się mu o sobie opowiedzieć, dawno odkochała się. Prowadzi z M. rozmowę o wszystkim i o niczym, nagle konwersacja przechodzi na poważne tematy, a chłopak nic nie rozumiejąc siedzi otępiały, ona wyśmiewa się z dawnego uczucia. Wydaje się, że już jej na niczym nie zależy, że bierze życie pełnymi garściami, nie patrząc w przyszłość. W głowie ma taki syf, że nie potrafi o nim opowiedzieć nawet w kontekście żartów.
     Matka, to osoba, która powinna prowadzić przez życie, ukazując sytuację, które powinno się omijać, powinna być przewodniczką. Matka bohaterki, którą poznajemy w szóstym portrecie, takiego oparcia nie miała. Matka wyzuła ją z emocji, zostawiając w niej pustkę i płytkość. Dziewczyna zaczęła palić, bo nikt nie powiedział jej, jak może to na nią wpłynąć. Właśnie taką postać poznajemy.
Bohaterów jest wiele więcej, ale jeżeli dalej bym się nad nimi rozpisywała, to chyba nikt nie przeczytałby całej oceny. Na podstawie tych pięciu postaci, mogę powiedzieć, że wszystkie one są głębokie i niosą za sobą jakąś naukę. Można się nad ich sytuacją zastanowić i postawić w ich miejscu. Nie mam im nic do zarzucenia, bo są naprawdę fantastyczne.
Fabuła
Fabuły są bardzo ciekawe. Nie trzymasz się jednego tematu, potrafisz opisać wszelkie sytuacje. Jako nastolatka mogę się wczuć tylko w kilka z nich, ale jestem przekonana, że dla pełnoprawnych kobiet muszą one oddawać życie codzienne. Może opiszę kilka z nich, aby dobrze to pokazać. Wybiorę te, które różnią się od siebie dosłownie wszystkim. 
1: "Portret namalowany przez Szatana."- w tym portrecie kobiety, ukazałaś całą nienawiść,żal i brak skrupułów wzgardzonej kobiety. Element fantastyczny w tekście (Piekło), dla mnie samej pokazuje, że jeżeli panna się uprze to nawet po śmierci nie odpuści. Szatan maluje portret takiej właśnie dziewczyny i jest dla niej pełen podziwu, sama byłam zachwycona tym, jak oddałaś ten temat. 
2:"Portret matki."- kobietę jaką ukazałaś, większość nazwałaby złą matką i od razu skreśliliby ją z listy ludzi. Nikt nie zastanawia się, co się stało, że taka właśnie dorosła. Wyzuta z uczuć, niepotrafiąca o nich mówić. Szkoda, że nie wszyscy mają tę odrobinę empatii, która pozwala im zajrzeć w głąb tak, jak to zrobiłaś ty. Najczęściej to dzieci i wnuki są poszkodowane, z powodu błędu starszych. Według mnie rodzice, którzy nie potrafią się porozumieć ze sobą i z dzieckiem, robią z niego emocjonalny wrak.      
3:"Portret z gitarą."- tym portretem podbiłaś moje serce. Właśnie w tym tekście zawarłaś całą esencję kobiecego uporu i zaborczości. Kobieta zauważa ironię losu w dwóch linijkach piosenki. Dla niej zdrada oznaczała najwyższą karę, śmierć. Siedzi w domu kochanki swojego faceta, którą poznała kiedyś tam, i już widziała fałsz w jej głosie i twarzy. Teraz zadowolona z siebie czekała na wykonanie swojego zadania. Bo za cudzołóstwo należy się najwyższa cena. Nazwa niepozorna, a tak głęboka treść. 
4:"Portret w tańcu."- Kolejny dwuznaczny tytuł. Spodziewać się można po nim wszystkiego, a jednak Ty wybrałaś szermierkę. Dla kobiety to właśnie był taniec. Taniec ze szpadą. Połączenie ciała i metalu. Jeden rytm. Dla kobiety to była pasja, nie przejmowała się zdziwionymi spojrzeniami przechodniów, bo wie, że zaraz znów zatańczy.
5:"Portret z wilkołakiem."- ah, te reklamy. Kobieta, która spała przez pięć minut, wstaje rześka i wypoczęta udając, że spała całą noc. Ta, jasne. Tak naprawdę to kobieta wygląda tak, jak to opisałaś ty. Włosy w nieładzie, rozciągnięta piżama, ulubione puchate papucie na nogach. Żadna piękna, uwodzicielska laska, tylko normalna śmiertelniczka po niezbyt udanej nocy, ratująca się kubkiem mocnej kawy (w moim wypadku rozpuszczalna z mlekiem). Znam ten ból.  
Opisów jest dużo, są dokładne. Nie da się po prostu nic od nich więcej oczekiwać. Może i nie są zbyt długie, ale podoba mi się, że przepełniłaś je emocjami, pozostawiając jednak wyobraźni wiele do działania. 
Dialogi istnieją u Ciebie jedynie jako uzupełnienie. Nie prowadzisz nudnych, suchych, banalnych rozmów, lecz napełnione charakterem bohatera. Zapis jest jak najbardziej poprawny. 
Świat przedstawiony. Ah, nawet tu nie zawodzisz czytelnika. Delikatnie kreujesz świat, w którym znajduje się bohaterka, resztę pozostawiając Twoim czytelnikom. Za to należy Ci się duży punkt.
Podoba mi się jeszcze jedno. Cytaty nad rozdziałami. Wprowadzają one w jakimś stopniu do opowieści, nie zdradzając za wiele, ale budząc ciekawość. 
Styl i zasób słownictwa
Masz bardzo ciekawy styl, przy Twoich portretach po prostu nie da się nudzić. Opisujesz wszystko w bardzo plastyczny i lekki sposób, który przyciąga czytelnika. Także zasób słów masz duży, nie powtarzasz w koło jednego wyrazu, lecz znajdujesz mu synonim, dzięki czemu tekst jest przejrzysty i miły dla oka. Portrety dają do myślenia, a ich przekaz może czasem zszokować. Masz talent, dziewczyno.
Zaciekawienie czytelnika
To jak piszesz zaciekawia czytelnika. Mnie osobiście nie chciało się odejść od Twoich historii, dopóki nie doczytałam ich do końca. Zapewniam, że nie pozostanę obojętna i będę wpadać częściej, bo to jak, i co piszesz, naprawdę mi się podoba.
Oryginalność
Może i one-shoty nie są oryginalne, ale pod Twoimi palcami tworzą się historie, których nie da się nie zapamiętać lub opuścić po połowie tekstu. Tematy, które poruszasz ,znacząco różnią się od tego, co do tej pory czytałam, oczywiście pozytywnie, a styl, jakim je opisujesz, naprawdę mi się podoba, i nie tylko mi. Twój styl jest strasznie kobiecy, miły dla oka. Portrety psychologiczne są trudne do napisania, lecz Ty jesteś nieziemskim pisarzem, bo z Twojej klawiatury powstaje coś pięknego. Gdy czyta się te historie, człowiek wczuwa się w bohaterkę. 
60/60
4. Poprawność 
Błędów było kilka, ale z tego co wyczytałam, były one zamierzone, więc nie mam się do czego przyczepić.
20/20
5. Ramki
Ramki są poprawne, w żadnej błędu nie zauważyłam. Zostały ciekawie napisane, szczególnie dwie mi się spodobały "O blogu" i "O Magdzie". Zastanawia mnie jedna rzecz, skoro w spamie nie chcesz ani reklam opowiadań, ani reklam Ocenialni, ani reklam Szabloniarni, to nic nie zostaje, więc po co Ci ta ramka, nie lepiej ją usunąć? Nie powiem, że nie, bo są estetyczne i porządne, na tym tle nie mam nic do zarzucenia, linki i odnośniki działają, zostaje jedynie wystawienie Ci maksymalną liczbę punktów.
5/5
6. Statystyki 
Komentarze są w większości pozytywne, w niektórych zawarte są wszelkie błędy jakie popełniłaś, ale z tego co widzę od razu je poprawiasz lub odpowiadasz osobie czemu ma być tak, a nie inaczej. SPAMu nie widziałam.
5/5

7. Inne
+1- za wciągające historie.

8. Podsumowanie
Podczas pisania tej oceny dobrze przyjrzałam się Twojemu blogowi, i choć zdania nie zmienię wygląd nadal mi nie pasuje, coraz bardziej mi się podobał. Znalazłam w nim jakąś głębię i nie tylko w nim, nawet w tekstach, których wcześniej nie zrozumiałam, bo w nich zawsze szukam tego czegoś i Ty właśnie to masz. Zostaje mi tutaj życzyć Ci dużo weny i abyś nadal doskonaliła swój styl, który już teraz jest świetny.

104 pkt. co daje Ci ocenę bardzo dobrą. 

~~
Tak ode mnie do wszystkich, którzy nie widzą za co odejmuję punkty, proszę czytać ocenę ze zrozumieniem. 
Nie wiem czy napisałabym tę ocenę, gdyby nie to, że moja klasa poszła do kina i mogłam zostać w domu. No, ale udało się, i znalazłam sposób na wenę. Oglądam "Szybkich i wściekłych" i wena wraca.  (Jak ja kocham szybkie samochody!! )
Pozdrawiam. ; )

45 komentarzy:

  1. Czytam ze zrozumieniem i nadal nie wiem, za co Magdzie odcięto pięć punktów przy grafice.

    OdpowiedzUsuń
  2. Rav! Ov! Przydałoby się zmienić szablon, czyż nie? :) Gorąco na dworze, słońce świeci, wiosna idzie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co pamiętam, to nowy szablon został już zamówiony i teraz tylko czekamy na jego realizację :)

      Usuń
    2. Tak, zamówiony został dawno temu i teraz tylko czkamy :) R. skarbie a może ty nam coś tu stworzysz, co? Na oku (nie chodzi mi tu o oko w sensie dosłownym ;)) masz takie cudo :)

      Usuń
    3. Yyy...chodziło mi o czekamy xD

      Usuń
    4. Szkoda trochę tego szablonu, bo bardzo sympatyczny. Ale w końcu wiosna idzie, przydałoby się coś mniej zimowego. (Może będzie zielony? Zielony dobry kolor).

      Usuń
    5. Zielony to kolor nadziei, tak przy okazji. :) Może i sympatyczny, ale mnie osobiście się przejadł i w dodatku ten śnieg w nagłówku!

      Usuń
    6. Najlepszy byłby koloraśny. Zielony, czerwony, żółty, złoty, z kwiatkami i drzewami kiełkującymi! Tak, i żeby zamiast śniegu padały liście kwiatów. Co Wy na to?

      Usuń
    7. Wtrącę się i napiszę, że wezmę pod uwagę Wasze propozycje :D
      Ale teraz mnie zabijecie, chciałam się dzisiaj wziąć za zamówienie, ale nie mogę go odnaleźć. Możecie mi napisać je jeszcze raz na to gg 45904746
      Przepraszam, przepraszam, możecie mnie udusić ;P

      Usuń
    8. Po co mamy Cię dusić? Jak byśmy Cię udusiły to byśmy nie dostały zamówienia. xd

      Usuń
  3. Wciąż streszczasz rozdziały. Ocena ma w pierwszej kolejności służyć autorce, a ta doskonale wie, co napisała. W opisie bohaterów chyba robiłaś to nieświadomie, bo przy pierwszej bohaterce jeszcze tego tyle nie było, ale przy opisie fabuły już specjalnie cytowałaś - tylko nie do końca rozumiem po co. Przecież wszystkie uwagi, jakie potem zawarłaś, dałoby się powiedzieć bez odwoływania się do konkretnych przykładów (again - autorka wie, co napisała).

    "Zaczniemy od bohaterów. Jest ich wiele, a wspólnym ich mianownikiem jest płeć."
    Jest ich "wielu", skoro "ich" to "bohaterowie", a nie "bohaterki".

    "Nałogowa palaczka, nie powalająca urodą, ale jednak czymś przyciąga."
    "Niepowalająca" - razem.

    "Następną postacią jest kobieta-Szatan. Malowała ona portret kobiety, która nienawidziła swojego byłego. Malarka obiecała kobiecie,"
    Jakiś synonim do słowa "kobieta"?

    "Przeczuwając bliską śmierć, pierwszy raz od dawna się uśmiecha, bo kojarzy ona, że wreszcie połączy się ze swoim zmarłym mężem. Cierpiała ona każdego dnia, oderwana od świata, bo nie widziała sensu w oglądaniu telewizji lub słuchaniu radia."
    Składnia w "kojarzy ona" i "cierpiała ona" nie jest błędem, ale takie zestawienie rzuca się w oczy, więc z jednego radziłabym zrezygnować.

    "zostaje jedynie danie Ci maksymalną liczbę punktów."
    Danie - czego? - maksymalnej liczby punktów.
    Daję - co? - maksymalną liczbę punktów.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Tak ode mnie do wszystkich, którzy nie widzą za co odejmuję punkty, proszę czytać ocenę ze zrozumieniem."
      Przecinek po "widzą".
      O, to do mnie, ja czytam bardzo nieuważnie, a te błędy, które wypisuję, tylko tylko jakoś mi się tak wzrok ześlizgnął głupio.

      Usuń
    2. "Zaczniemy od bohaterów. Jest ich wiele, a wspólnym ich mianownikiem jest płeć."
      Jest ich "wielu", skoro "ich" to "bohaterowie", a nie "bohaterki".

      Jakiej zatem formy zamiast "ich" użyłabyś to bohaterek? :)

      "Następną postacią jest kobieta-Szatan. Malowała ona portret kobiety, która nienawidziła swojego byłego. Malarka obiecała kobiecie,"
      Jakiś synonim do słowa "kobieta"?

      Babsko! Nie, ale serio - co byś proponowała jako synonim? ;)

      Usuń
    3. ""Zaczniemy od bohaterów. Jest ich wiele, a wspólnym ich mianownikiem jest płeć."
      Jest ich "wielu", skoro "ich" to "bohaterowie", a nie "bohaterki".
      Jakiej zatem formy zamiast "ich" użyłabyś to bohaterek? :)"
      Również "ich", ale wtedy pierwsze zdanie powinno brzmieć "Zacznijmy od bohaterek.", ponieważ "ich" odnosi się do podmiotu poprzedniego zdania, który w takiej konstrukcji jest w rodzaju męskim. A skoro Brunette pisze potem "wspólnym ich mianownikiem jest płeć", to chyba lepiej zostawić "bohaterowie" i tylko zamienić "wiele".

      ""Następną postacią jest kobieta-Szatan. Malowała ona portret kobiety, która nienawidziła swojego byłego. Malarka obiecała kobiecie,"
      Jakiś synonim do słowa "kobieta"?
      Babsko! Nie, ale serio - co byś proponowała jako synonim? ;)"
      Proponowałabym przeredagować te zdania, szczerze mówiąc. :) Nie powiem, jak konkretnie, bo to już zostawiam w gestii autorki oceny - zresztą, cytat odnosi się do wspominanego przez mnie streszczania tekstu, a więc gdybym miała radzić dalej, to w ogóle bym go wycięła.

      Usuń
    4. Ja wiem, ale chodziło o to, że z treści Twojego komentarza wynikało, że do "bohaterek" sugerujesz inną formę nić "ich" przez fragment: skoro "ich" to "bohaterowie", a nie "bohaterki" i po prostu chciałam zwrócić uwagę, że fajnie, że poprawiasz, ale trochę wprowadzasz w konsternację. ;)

      Też myślę, że przeredagowanie byłoby lepszym pomysłem, bo aż byłam ciekawa, jaki synonim byś wybrała, bo w moim odczuciu nie ma dobrego, neutralnego synonimu dla słowa "kobieta" w języku polskim. >.< Albo można wejść w sferę "dziewczyn", ale to nie oddaje w pełni dojrzałości, albo w "damy, białogłowy, niewiasty, płeć piękną", ale to jest dość protekcjonalnie nacechowane, albo w "babska, babsztyle, babki, słabą płeć", a to już ma wydźwięk pejoratywny.

      Usuń
    5. "Jest ich "wielu", skoro "ich" to "bohaterowie", a nie "bohaterki"."
      Pisałam to z myślą, że "ich" odnosi się do bohaterów, ale masz rację, że trzeba było użyć słowa klucza "odnosi się".

      Mam po prostu taki betowski nawyk, że jak gdzieś jest powtórzenie, to tylko rzucam ten fakt mimochodem, a to, czy autor/ka znajdzie synonim, czy przerobi zdanie, to już jest jej inicjatywa. Bo, prawdę powiedziawszy, dałoby się dobrać do tego mniej lub bardziej pasujący synonim, gdyby przeredagowywanie było zbyt kłopotliwe.

      Usuń
    6. Przy bohaterkach zmylił mnie cytat nad rozdziałem i to, że wspólnym mianownikiem miała być płeć.
      Nad tym "daniem" sama się zastanawiałam, bo nie byłam pewna, ale dziękuję już będę wiedziała, jak to zapisać. Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Najsampierw bardzo dziękuję za ocenę.
    A teraz kilka uwag.
    Nie rozumiem, dlaczego cytat z SDM jest mało oryginalny. Gdybym wstawiła kolejną głęboką myśl Pałlo Koelo, to byłoby mało oryginalne, ale zdaje mi się, że SDM teraz można spotkać coraz rzadziej - ja podczas moich wędrówek po blogosferze nie spotkałam się z tym ani razu.
    Podobnie jak Anonim z pierwszego komentarza, zastanawiam się, za co poleciało aż pięć punktów w wyglądzie. Jedyne, co skrytykowałaś, to cytat z SDM - aż tak Cię on zraził?
    Muszę przyznać słuszność również Niofomune. Wiem doskonale, o czym są moje teksty, znam każdą z bohaterek, więc nie musisz mi mówić, co właściwie napisałam. Poza tym mam wrażenie, że nie czytałaś tekstów zbyt dokładnie. Oto, dlaczego tak sądzę:
    "Następną postacią jest kobieta-Szatan." - so big fail. Szatan był facetem. Zatem "malarz", nie "malarka".
    "Przeczuwając bliską śmierć" - przeczuwając? Kobieto, ona popełniła samobójstwo...
    Zakładka SPAM służy do informowania mnie o nowych rozdziałach / ocenach / tego typu rzeczach, także uważam ją za przydatną.

    Hm, chyba tyle ode mnie. Dziękuję raz jeszcze.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. 1. "Wpisując go w Google wyskoczyło mi kilka stron o takiej nazwie, więc nie wiem co może on oznaczać, czego się spodziewać." - po 'Google' przecinek, po 'co' również. 'Czego się spodziewać' jakoś tu nie pasuje.


    2. "Nagłówek przedstawia czajnik na podgrzewaczu oraz filiżankę z kawą, stojącą na podstawce" - zbędny przecinek.


    3. "Nie ma w tym zbyt wiele oryginalności, i zaczynam się zastanawiać jaki ma to związek z tematyką bloga." - przed 'i' nie powinno być (w tym przypadku) przecinka, natomiast powinien znaleźć się przed 'jaki'.


    4. "Różnią się wszystkim, wiekiem, stylem życia, miejscem zamieszkania oraz charakterem." - zamiast pierwszego przecinka, lepiej wyglądałby tutaj myślnik.


    5. "Następną postacią jest kobieta-Szatan. Malowała ona portret kobiety, która nienawidziła swojego byłego. Malarka obiecała kobiecie, że jeżeli obraz się uda, to pozwoli jej odegrać się na mężczyźnie, lecz zastrzegła, że jeżeli coś pójdzie nie tak, to ją spotka kara, co dowodzi o jej prawdomówności i nie owijaniu w bawełnę." - Za dużo powtórzeń słowa 'kobieta'.


    6. "Jest to osoba dostrzegająca piękno w nienawiści. Szatan smakował się w bólu i nienawiści." - powtórzenie 'nienawiści'.


    7. "Jako trzecia postać to umierająca wdowa." - idiotycznie to brzmi. Lepiej brzmiałoby: Trzecią postacią była umierająca wdowa.


    8. "Nie jadła, czasem piła wodę z kranu, bo bez niego czuła się jak wrak, połowa całości." - połowa całości? Dziwne, dziwne.


    9. "A gdy miał nadejść zasnęła z uśmiechem, odnajdując to co straciła." - po 'nadejść' brakuje przecinka, po 'to' również powinien być.


    10. "Po przeczytaniu jej historii człowiek sam zaczyna się zastanawiać nad życiem i śmiercią." - po 'historii' brakuje przecinka.


    11. "Czwartą postać poznajemy z rozmowy z chłopakiem, którego kochała." - Że jak? Może podczas rozmowy z chłopakiem? Nie czytałam opowiadania i nie wiem, o co chodziło, ale jakoś to twoje dziwnie brzmi.


    12. "Wydaje się, że już jej na niczym nie zależy, że bierze życie pełnymi garściami nie patrząc w przyszłość." - po 'garściami' brakuje przecinka.


    13. "Matka bohaterki, którą poznajemy w szóstym portrecie, takiego oparcia nie miała. Matka wyzuła z emocji, zostawiając w niej pustkę i płytkość." - powtórzenie słowa 'matka'. Wyzuła?


    14. "że jeżeli kobieta się uprze to nawet po śmierci nie odpuści.Szatan maluje portret takiej właśnie kobiety i jest dla niej pełen podziwu, sama byłam zachwycona, tym jak oddałaś ten temat." - powtórzenie 'kobieta-kobiety'. Po 'uprze' brakuje przecinka. Dalej przecinek powinien być za 'tym', nie przed.


    15. "nazwałaby złą matką i od razu skreśliliby ją z listy ludzi." - lista ludzi, dobre sobie...


    16. "Wyzuta z uczuć, nie potrafiąca o nich mówić.
    Szkoda, że nie wszyscy mają tę odrobinę empatii, która pozwala im zajrzeć w głąb, tak jak to zrobiłaś ty." - jakoś zgrzyta mi ta 'wyzuta', nie pasuje to tutaj. 'Nie potrafiąca' razem. Przecinek powinien być za ' tak', nie przed.


    17. "Według mnie, rodzice, którzy nie potrafią się porozumieć ze sobą i z dzieckiem, robią z niego emocjonalny wrak. - zbędny pierwszy przecinek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 18. "Dla kobiety, to właśnie był taniec." - zbędny przecinek.


      19. "nie przejmowała się zdziwionymi spojrzeniami przechodniów bo wie, że zaraz znów zatańczy." - przed 'bo' przecinek.


      20. "Kobieta, która spała przez pięć minut wstaje rześka i wypoczęta udając, że spała całą noc." - po 'minut' brakuje przecinka. Co do drugiego nie jestem pewna, ale raczej powinien być jeszcze przecinek za 'wypoczęta'.


      21. "Tak naprawdę, to kobieta wygląda tak jak to opisałaś ty." - zbędny pierwszy przecinek, następnie powinien być po 'tak'.


      22. "Nie da się po prostu nic od nich więcej oczekiwać." - hmm, wydaje mi się, że to nie jest do końca poprawne.


      23. "Dialogi istnieją u Ciebie, jedynie jako uzupełnienie." - zbędny przecinek.


      24. "Nie prowadzisz nudnych, suchych, banalnych rozmów, lecz napełnione charakterem bohatera." - 'napełnione charakterem bohatera' nijak się ma do poprzedniej części zdania, źle to brzmi, bardzo, bardzo źle.


      25. "Posiadasz bardzo ciekawy styl, przy Twoich portretach po prostu nie da się nudzić." - zamieniłabym tutaj 'posiadasz' na 'masz'. Niby to samo, ale zupełnie inny wydźwięk - lepszy.


      26. "Opisujesz wszystko w bardzo plastyczny i lekkie sposób," - lekki.


      27. "Masz talent dziewczyno." - przecinek po 'talent'.


      28. "To jak piszesz zaciekawia czytelnika" - przecinek po 'tak' i po 'piszesz', gdyż jest to wtrącenie.


      29. "Może i one-shoty nie są oryginalne, ale pod Twoimi palcami, tworzą się historie, których nie da się nie zapamiętać, lub opuścić po połowie tekstu." - zbędny przecinek po 'palcami' i zbędny przed 'lub'. Jakoś samo sformułowanie "po twoimi palcami tworzą się historie" jest nieco dziwne, ale nie będę się o to wykłócać, bo może nie dostrzegam tego, co miało ono przekazać.


      30. "Tematy, które poruszasz znacząco różnią się od tego co do tej pory czytałam, oczywiście pozytywnie, a styl jakim je opisujesz naprawdę mi się podoba, i nie tylko mi." - po 'poruszasz' przecinek, po 'tego' również. Po 'styl' przecinek' i po 'opisujesz' także, gdyż jest to wtrącenie. Przecinek przed 'i' można wybaczyć, wygląda to bowiem jak dopowiedzenie, więc możliwe, że tak miało być.


      31. "Gdy czyta się te historie człowiek wczuwa się w bohaterkę." - po 'historie' przecinek.


      32. "Nie powiem, że nie bo są estetyczne i porządne na tym tle nie mam nic do zarzucenia, liki i odnośniki działają, zostaje jedynie danie Ci maksymalną liczbę punktów." - przed 'bo' przecinek, po 'porządne' raczej też, bo dalsza część nie wiadomo do czego się odnosi, być może to również wtrącenie, więc powinien tam być przecinek. Potem literówka - linki. O 'daniu' ktoś chyba wspominał.


      33. "Podczas pisania tej oceny dobrze przyjrzałam się Twojemu blogowi, i choć zdania nie zmienię wygląd nadal mi nie pasuje, coraz bardziej mi się podobał." - Nie rozumiem kompletnie tego zdania. Możesz wyjaśnić?


      Bardzo dużo błędów w ocenie i znowu streszczasz rozdziały. Musisz z tego zrezygnować i to prędko. Poza tym lepiej byłoby, gdybyś oddzielała poszczególne podpunkty enterami, bo tekst się zlewa i nieestetycznie to wygląda. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. O ranyśku, teraz widzę błąd w swoim.

      W 1. miało być przed 'co', a nie 'po'.
      W 28. zamiast 'tak' ma być 'to'.

      Za szybko komentarz dodałam. Tak to jest - jak się człowiek śpieszy, to się diabeł cieszy. No cóż...

      Usuń
    3. Dzięki za wypisanie błędów. No, cóż od zawszę toczę walkę z przecinkami- one mnie nie cierpią (zresztą z wzajemnością).
      Pozdrawiam.

      Usuń
    4. Interpunkcja w sumie nie jest taka trudna, ale trzeba po prostu trochę na jej temat poczytać. Mnie też niekiedy się zdarzają takie błędziki. Ale jako oceniająca, musisz tego unikać ;]

      Usuń
    5. Wiem, ale się staram. Jeszcze dziś zapiszę sobie przecinki przed i przykłady i powieszę na ścianie. Co dzień będę uczyła się kilku i kiedyś dojdę do perfekcji!
      Pozdrawiam.

      Usuń
    6. Dobry sposób nie jest zły ;))))

      Usuń
    7. Brunette, jakby co, to strona Proste Przecinki jest fantastyczna do nauki interpunkcji. Polecam!

      Usuń
  6. Ach, niedługo pewnie zawita do nas nowa stażystka, prawda? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba tak i miejmy nadzieję, że na dłużej ^^

      Usuń
    2. No, no, a cóż to za przecieki? xD

      Usuń
    3. Ov, przecieki są wszędzie. xd Ja też o tym nic nie wiedziałam, ale ja ogólnie niedoinformowana. ; D

      Usuń
    4. Ovi, żadne przecieki, ja po prostu osobą inteligentną jestem (haha) i potrafię znaleźć potrzebne informacje. :P
      Nie da się tej czcionki trochę czytelniejszej zrobić?

      Usuń
    5. Ty szpiegu jeden, ty xD A to, że z Ciebie inteligentna bestyja jest to ja wiem xD
      A có Ci nie pasuje? I z jakiej przeglądarki korzystasz?

      Usuń
    6. Akira ptaszek Ci podszepnął czy masz tajne źródła? W Twoją inteligencję wierzę, bo duża jest, więc się nie wyśmiewaj. W odróżnieniu od mojej. xdd Ładnie tu teraz xdd. Zielooonoo mii! Mały down, który atakuje mnie po kolejnym obejrzeniu "Szybcy i wściekli 5. " Masakra.

      Usuń
    7. Mam i źródła, i wiem, gdzie szukać. :)

      Ta czcionka - moim zdaniem - przy długim czytaniu strasznie je utrudnia.

      Usuń
  7. Ocenocepcja- ocena oceny ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A Ty nadal chcesz swoją ocenę? Nie zraziła Cie moja prawie zupełna niewiedza w tym temacie? WoW. ; D
      Pozdrawiam. ; D

      Usuń
    2. Oczywiście, że chcę! Nie zraziła, co Ty, nikt nie jest perfekcyjny ;)
      Również pozdrawiam :)

      Usuń
    3. Dzięki za wiarę. Dam z siebie 200%, jak tylko się dobudzę. Marna pogoda. ; ((

      Usuń
    4. To ja dziękuję za zaangażowanie ;) (u mnie też)

      Usuń
    5. Miejmy tylko nadzieję, że zostanę tu na dłużej, a nie tylko do podsumowania stażu. ; D
      Pozdrawiam.

      Usuń
    6. Ja też mam taką nadzieję ;)
      Powodzenia!

      Usuń
    7. Powodzenie się na pewno przyda. Ja lecę uczyć się na biologię, więc papa. Miłego wieczoru. Pozdrawiam! ; D ; p

      Usuń
  8. Proszę dodać do stron zakładkę "strona główna", będzie łatwiej poruszać się po ocenialni. Chyba, że mam scentrowane oczy i jej nie widzę ;)

    OdpowiedzUsuń