poniedziałek, 20 sierpnia 2012

|0010| strawberry-fields-forever.bloog.pl

Ocena bloga: strawberry-fields-forever
Autor: Sierżant Pieprz
Oceniająca: Ravelle

1. Pierwsze wrażenie
Adres nic mi nie mówi. Mam wrażenie, że to po prostu zlepek wyrazów, które nie mają ze sobą nic wspólnego. Truskawka, pola, na zawsze. Mimo wszystko jest oryginalny i przyciąga. Mam jednak ciągle wrażenie, że z czymś mi się kojarzy. Teraz siedzę, patrzę i uświadamiam sobie, że jest to tytuł jednej z piosenki Beatlesów. Zwracam honor.
Jeśli chodzi o belkę... Słowa nie są ujęte w cudzysłów, nie ma podanego autora. Ciekawi mnie, czy to Ty jesteś ich właścicielką. Właśnie na to mi wygląda. No nic, nie będę się tutaj rozpisywać. W końcu belka nie jest jakimś bardzo istotnym elementem.
Blog wzbudza we mnie mieszane uczucia. Nie mam pojęcia, na co można się natknąć, choć dzięki nagłówkowi, coś zaczyna mi świtać w głowie. Ale nad wyglądem będę się rozwodzić w następnym punkcie. 
6/10

2. Grafika
Jak już wcześniej wspomniałam, nagłówek rozjaśnia mi w głowie. Czyżby był to jeden z Beatles'ów? Czasem słucham ich piosenek, ale nigdy nie interesowałam się tym zespołem, więc nie bądź na mnie zła, jeśli coś pokręcę.
Niestety, nagłówek jakoś szczególnie nie przypadł mi do gustu. Mam wrażenie, że w niektórych miejscach brakuje zdjęciu ostrości, a napis źle się komponuje z otaczającym je tłem. Poza tym mężczyzna ma odcięty kawałek głowy i dłoni. Nie widać też w całości przedmiotów stojącym na stole. Uwierz mi, to nie wygląda zbyt estetycznie.
Tło zewnętrzne ładnie kontrastuje z tłem zewnętrznym, co całkowicie popieram. Dzięki temu można skupić się na treści.
Po prawej stronie masz swój avatar, na którym widać wszystkich czterech Beatlesów. Uważam, że powinnaś wkleić go do jakiejś podstrony z reklamą, albo czymś podobnym. Wtedy wszystko będzie bardziej przejrzyste.
Czcionka jest czytelna i dobrej wielkości. Będzie mi się miło czytało Twoje posty.
Nie mam pojęcia, czy całość pasuje do treści, ale okaże się to już niedługo.
13/20 

3. Treść
Zaczęłam przeglądać posty i wstrząsnęła mną ich ilość. Jest aż osiemdziesiąt dziewięć wpisów. Postanowiłam nie oceniać każdej notki z osobna, bo nie byłabym w stanie. Poza tym, nie o to chodzi w pamiętnikach, nieprawdaż? Po prostu podsumuję cały Twój "dorobek".
Czytając Twoje notki byłam zaskoczona. Każda z nich była pełna refleksji  i przemyśleń. Potrafisz opisać wszystko w sposób poetycki, a jednocześnie prosty i zrozumiały dla każdego. We wszystko, co tworzysz, wkładasz serce. Czuć Twoją obecność na każdym kroku, a to jest naprawdę bardzo ważne w pisaniu pamiętników.
Masz bardzo bogaty zasób słownictwa. Nie zauważyłam, aby zdarzały ci się powtórzenia lub jakiekolwiek inne błędy. Znasz się na ortografii i interpunkcji. Twój styl jest lekki i przyjemny. Notki szybko się czyta, chociaż często trzeba przejrzeć je kilkakrotnie, zastanowić się nad tym, co miałaś na myśli.
Nie wiem, czy potrafisz zaciekawić każdego czytelnika. To sprawa indywidualna, czy ktoś lubi refleksje, a przede wszystkim muzykę, bo to właśnie na niej oparte jest Twoje życie oraz blog (przynajmniej ja odniosłam takie wrażenie). Jeśli ktoś nie słucha muzyki, a pamiętniki omija szerokim łukiem, trudno mówić tutaj o jakiejkolwiek próbie zapoznania się z Twoimi wpisami. Mimo wszystko, bardzo spodobało mi się to, w jaki sposób zmuszasz do przemyśleń oraz, że jesteś obecna w każdym poście.
Do notek dodajesz zdjęcia, czasami piosenki lub tylko ich fragmenty. I choć zwykle niezbyt mi się to podoba, u Ciebie ma swój urok i na pewno nie odrzuca.
Jesteś bardzo oryginalna. Nie piszesz o czymś, co Cię nie interesuje. Pokazujesz nam tylko swoją pasję, jaką jest muzyka. Gratuluję.
35/40 

4. Poprawność
Nie znalazłam raczej żadnych błędów. Jedyne, co bardzo rzuca mi się w oczy, to brak źródeł i autorów fragmentów piosenek, a także używanie zamiast cudzysłowów tych znaczków: ‘ ’ (choć nie zawsze).
12/15

5. Ramki
Po prawej widzimy wiele linków do popularnych stron internetowych, jak np. Twitter, Deviantart, Wywiader. Wszystko dobrze, ale o wiele ładniej wyglądałoby, gdybyś umieściła te odnośniki w jakiejś zakładce.
Później są linki do blogów oraz zakładka z odnośnikami do różnych ocenialni. Brakuje mi tutaj SPAMownika oraz czegoś o Tobie.
Szeroka lista tuż pod nagłówkiem jest niekompletna, pokazuje tylko ostatnie posty. Niestety, przez to trudno się poruszać po blogu. Na pewno da się ustawić, by pokazywały się wszystkie posty.
Nie mogę oceniać tutaj poprawności, ani oryginalności ramek, gdyż są to głównie linki. Porządek jest, ale uważam, że powinny być umieszczone w jednej podstronie. Wtedy wszystko byłoby bardziej przejrzyste.
5/10

6. Statystyka
Praktycznie pod każdą notką znajdują się komentarze osób, które lubią Twojego bloga. Niestety, nie zauważyłam, abyś ty prowadziła z nimi konwersację (być może mi umknęło). Nie znalazłam też SPAMU, mimo że nie masz odpowiedniej podstrony (chyba, że tym razem też przeoczyłam).
4/5

7. Inne
+ za pasję,
+ za styl,
+ za Twoje zaangażowanie.
3/5

8. Podsumowanie
Hmm... Musisz zmienić nagłówek, by był bardziej przyciągający. Na katalogu-graficznym znajdziesz spis szabloniarni.
Możesz stworzyć SPAMownik, podstronę o Tobie oraz linki, do których możesz przenieść wszystkie odnośniki. Wtedy wszystko będzie bardziej przejrzyste i estetyczne.
Poza tym pisz tak dobrze, jak dotychczas, a będzie wspaniale.

Ostatecznie: 78/105 pkt, ocena bardzo dobra.

22 komentarze:

  1. Pragnę poinformować, iż w linkach na moim blogu znajduje się SPAMownik. Podstrona "O mnie" także. Na platformie bloog.pl nie ma opcji powiększenia liczby wpisów w szerokiej liście. Poza tym zapewniam, iż słowa w belce są mojego autorstwa. Mimo wszystko dziękuję za ocenę, ewentualne poprawki dotyczące szablonu na pewno nie okażą się zbędne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ajć Ravelle, a gdzie odnośnik do bloga?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O.o Zaraz dodam. Musiałam przekopiować ocenę i widocznie usunęło mi link :)

      Usuń
  3. Pytanie do Aloha. Mogę zmienić szablon czy już nie bardzo?
    / wypalona-gwiazda

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmm, Beatlesi mieli tak olbrzymi wkład w popkulturę, że nieznajomość ich utworów, choćby tych najbardziej popularnych, czy też nierozpoznawanie któregoś z nich na zdjęciu zakrawa na ignorancję. No, ale to tylko taka moja mała sugestia, w końcu nie każdy musi interesować się muzyką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, nie każdy musi interesować się muzyką. Sama wyjaśniłaś sobie tę kwestię...

      Usuń
    2. Moim zdaniem to zależy też od gustu muzycznego. Nie każdego interesują Beatelsi, ale raczej większosc wie kim byli, nawet jesli nie mial z ich muzyka stycznosci.

      Pozdrowienia z Bulgarii, Overrated

      Usuń
  5. Zgodzę się z Ravelle, nie każdy musi się interesować muzyką. Co prawda gram na dwóch instrumentach, ale to wszystko [tyle mam z nią wspólnego]. Mam też inne zainteresowania. O Beatlesach słyszę pierwszy raz w życiu -_-
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eee? Nie wierzę ;P. To tak, jakbyś pierwszy raz usłyszała o hmm... np. Baracku Obamie. Zaden powód do dumy ;P

      Usuń
  6. Ravelle mogłabyś zablokować mi kolejkę?

    OdpowiedzUsuń
  7. O Baracku Obamie wiedzą raczej wszyscy, ale on nie jest muzykiem tylko politykiem... Każdy ma inne zainteresowania więc nie czepiaj się! ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale jest, powiedziałabym, tak samo popularny, a nie wszyscy interesują się polityką. Nie czepiam się, tylko po prostu dziwię, bo jesteś jak na razie jedyną osobą którą hmm.. "spotykam", a która nie słyszała o takiej legendzie jak The Beatles.

      Usuń
    2. Aaa, tak poza tym "k." to ja; używam różnych nicków i czasem je mylę.

      Usuń
    3. "O Baracku Obamie wiedzą raczej wszyscy, ale on nie jest muzykiem tylko politykiem... Każdy ma inne zainteresowania więc nie czepiaj się! ;/" - po tej wypowiedzi to mogę wnioskować, że jesteś gimbusem, słuchającym techno, dupstepa itd. Sory, ale jak można mówić, że o Obamie wiedzą wszyscy no bo jest politykiem, a nie muzykiem! O fuck, ubawiłam się! Powiedz mi, dziecko, ile to masz lat? 12? I czy ktoś tutaj się Ciebie czepia.

      Ej, sory, ale reprezentujesz tutaj poziom ziemniaka. Matko, mam nadzieję, że nie jesteś oceniającą.

      Usuń
    4. Po pierwsze nie słucham techno, ani nic w tym stylu... Po drugie nie jestem [jak ty to ujęłaś] gimbusem, ani ziemniakiem.
      Po trzecie nie mam dwunastu lat tylko więcej... (Zastanawiam się ile ty masz lat)

      Wiesz, anonimowi łatwo to wszystko pisać...

      PS. Ale o Obamie piszą w internecie, w gazetach i mówią w telewizji, a o Beatlesach raczej nie...

      Usuń
    5. Tu akurat nie masz racji :). Tzn. zależy, jakiego radia słuchasz. W polskim radiu (program 1, 2 i 3), w Złotych Przebojach i w Esce Rock co jakiś czas lecą ich kawałki albo są jakieś audycje o nich. A w telewizji ostatnio mówili o nich na Polsacie w jakiejś reklamie z okazji ich 50-lecia. W gazetach o nich piszą, ale muzycznych oczywiście. No, ale nieważne.

      Usuń
    6. Właśnie, nie ważne...

      Usuń
    7. W takim razie się rozumiemy ;). Ps. "Nieważne" razem :)!

      Usuń
    8. Tak :)
      PS. Sory za to co napisałam :/

      Usuń
  8. Dobrze. Skończmy wreszcie tą bezcelową dyskusję. Każdy ma swój gust. Niektórzy nie interesują się muzyką i dobra. Ich sprawa. Nie musimy się tutaj o to kłócić...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne! Nie chciałam żadnej kłótni, tylko podyskutować, a że wyszło trochę ostrzej... Z mojej strony zgoda i pozdrowienia.

      Usuń