poniedziałek, 1 października 2012

|0012| namuzowani.blog.onet.pl

Ocena bloga: namuzowani
Autorzy: Ania, Buka, Zuziio, Fizzz, Ewelina (blog grupowy)
Oceniająca: Ravelle

1. Pierwsze wrażenie
Zmiana adresu mnie zaskoczyła. Na szczęście pozytywnie. Przyznam, że poprzednia nazwa była taka, jakby to ująć... Nijaka, nieciekawa, pospolita. Teraz jest o wiele lepiej. Adres jest oryginalny i ma "to coś", co przyciąga. W dodatku jest krótki i łatwy do zapamiętania. Już na starcie informuje nas o tematyce bloga, jaką jest muzyka.
Belka: "O muzyce nieco krytycznym okiem". Jestem zadowolona o wiele bardziej, gdy widzę w tym miejscu jakiś cytat, który zmusza do refleksji. Ale teraz zastanawiam się, po co to komu? Przecież na blogu o muzyce nikt nie zwraca uwagi na takie szczegóły. Belka jest Waszego autorstwa, co bardzo sobie cenię.
Blog jest w miarę estetyczny i chętnie zapoznałabym się z treścią. Jak na razie wszystko jest na dobrej drodze i oby tak zostało.
9/10


2. Grafika
W poprzednim punkcie napisałam, że blog jest w miarę estetyczny. No właśnie, W MIARĘ. Wszystkiemu winny jest tutaj nagłówek. Wydaj mi się jakiś taki... no sama nie wiem. Jest nieostry, są widoczne dziwne linie, które przecinają zdjęcie. W dodatku na środku widnieją jakieś dziwne znaczki i jest podany adres strony, który powinien być słabiej widoczny. Podsumowując, nagłówek mi się nie podoba.
Jeśli chodzi o kolorystykę to nie mam nic do zarzucenia. Nie jest zbyt ciemna, ani zbyt jasna. Wszystko ładnie się komponuje i nie razi w oczy.
Na stronie nie widać żadnych zbędnych obrazków czy linków. Wszystko znajduje się w menu, nad którym będę się rozwodzić w dalszej części oceny.
Czcionka pasuje kolorystycznie do szablonu, jest odpowiedniej wielkości i nie muszę mrużyć oczu, ani zaznaczać tekstu, by czytać.
9/20


3. Treść
Jak dotąd nie oceniałam jeszcze blogów grupowych, więc nie za bardzo wiem, jak mam się za to zabrać. Postaram się to zrobić najlepiej, jak umiem.
Aniu, z tego co widzę, jesteś autorką większości recenzji, jakie pojawiły się na blogu. Twoje oceny utworów są dobre, aczkolwiek mogłyby być lepsze. Brakuje mi w nich głównie Twoich własnych refleksji, subiektywnej opinii. Zwykle zawierają tylko suche fakty i opis teledysku. Powinnaś dać nieco więcej od siebie, podzielić się swoimi przemyśleniami, pokazać za co lubisz (bądź nie) dany utwór. Właśnie tego oczekują czytelnicy - chcą poznać Twoje zdanie. Poprawa nastąpiła mniej więcej w połowie i później było już coraz lepiej. Widać, że muzyka to Twoja pasja i sądzę, że z czasem Twoje recenzje będą coraz lepsze.
Kolejną osobą, która umieszcza recenzje na "Namuzowanych" jest Buka. Jeśli dobrze liczę, na blogu umieściłeś, jak dotąd, trzy oceny utworów. To trochę mało i nie wiem jak mam ocenić Twoją pracę. Masz taki sam problem, jak Ania, jeśli chodzi o recenzje. Po prostu za mało w nich Twoich własnych opinii i przemyśleń na temat piosenek.
Zuziio, Ewelino i Ty, Fizzz. Przepraszam, że sklecam Wasze recenzje i opisuje je łącznie w tym jednym (i jakże krótkim) akapicie, ale piszecie bardzo podobnie do siebie i uznałam, że nie ma sensu rozdzielać tego wszystkiego - bardzo nie lubię się powtarzać, a musiałabym to robić. Jak na razie opublikowaliście po dwie recenzje i przyznam, że mi się podobają. Piszecie, jak działa na Was dany utwór, co Wam się w nim podoba, a co nie i chwała Wam za to. Niestety nie mogę napisać czegoś więcej odnośnie Waszych recenzji, ponieważ po prostu nie mam czego analizować. Liczę jednak na to, że nadal będzie tak dobrze, jak dotychczas.
Ogólnie mówiąc, cały blog jest ciekawy. Można się dowiedzieć kilku ciekawych rzeczy odnośnie każdej piosenki. Nie jest źle, ale mogłoby być lepiej. Chodzi mi głównie o te subiektywne opinie. Jeśli nad tym popracujecie, będzie świetnie. Życzę powodzenia w dalszym prowadzenia bloga.
22/30

4. Poprawność
Black Eyed Peas - Where Is Love
"W teledysku zespół jeździ czarną furgonetka." - powinno być: furgonetką.

Rihanna - We Found Love ft. Calvin Harris
"Wideoklip stopniowa pokazuje trudności, jakie przezywa para". - powinno być: stopniowo; przeżywa.

Avril Lavigne - When You're Gone
"Opowieści przeplatane są scenami z Avril, kra albo gra na fortepianie, albo śpiewa w ogrodzie." - powinno być: która.

Jula - Za każdym razem
"Przeplatane jest to tylko scenami, w których chłopak wścieka się na nią wścieka." - o jedno słowo za dużo.

Poza tym znalazłam jeszcze kilka drobnych błędów, ale były to głównie literówki i nie widzę sensu, by je tutaj przytaczać.
12/15

5. Ramki
Standardowo: Wasze opisy, spis notek (kłaniam się nisko za alfabetyczny spis) i linki. Poza tym można znaleźć tutaj jeszcze podstronę, w której można zamawiać recenzje piosenek, co uważam za bardzo ciekawą koncepcję. To samo tyczy się "Pojedynków Gwiazd". Mam tylko małą uwagę. W spisie nie otwierają się do nich odnośniki. Nie wiem teraz czy to wina mojego laptopa, czy jednak coś jest nie tak. Ogólnie wszystko jest bardzo przejrzyste i nie zauważyłam żadnych błędów.
8/10

6. Statystyka
Macie SPAMownik, ale niestety pod notkami zalega wiele "pustych" komentarzy, takich jak powiadomienia o nowych postach i różnego rodzaju reklamy.
2/5

7. Inne
+ za pasję, jaką jest muzyka.
1/5

8. Podsumowanie
Ogólnie jest dobrze. Przyczepię się tylko to szablonu, który powinniście koniecznie zmienić oraz do recenzji, które muszą zawierać więcej subiektywnych opinii.

Ostatecznie: 63/95 pkt, ocena dobra.

No wreszcie. I choć może trochę poniewczasie to jednak się cieszę, że opublikowałam tę ocenę. Męczyłam się nad nią niemiłosiernie, ale się udało. Mam nadzieję, że autorzy nie potępią mnie za takie opóźnienie.
Dobra, teraz lecę się uczyć na... *przełyka ślinę*... fizykę.
Pozdrawiam ciepło :)

12 komentarzy:

  1. Nie ma to jak pisać oceny zamiast uczyć się na fizykę ;) Wprawdzie ja też jestem "piękna", bo zamiast się uczyć to czytam twoją ocenę, ale cii...mnie tu nie było...;)
    Mam zastrzeżenie do: "Poza tym znalazłam jeszcze kilka drobnych błędów, ale były to głównie literówki lub i nie widzę sensu, by je tutaj przytaczać." - nie rozumiem po co to "lub" tam się znalazło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaa! Dzięki, przypełzło tam w niezidentyfikowany sposób...

      Usuń
    2. Haha :D A ty co tu jeszcze robisz? Miałaś się uczyć (no bo ja nie...)

      Usuń
  2. Bierzcie przykład ze mnie i się obijajcie :D
    O, Ravelle dodała ocenę, czym pokazuje nam, Ov, że powinnyśmy robić to, co ona :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tak. Ale teraz boję się, że straciłam wszelkie pokłady weny. Zaczynam się o siebie poważnie martwić :D

      Usuń
    2. Chciałabym się poobijać, ale niestety wizja kolejnej trói nie jest pocieszająca. Ja bym chciała wziąć przykład, ale tasiemcowe ilości zadania z maty, polskiego i czego tam jeszcze, nie wpływają dobrze na wenę ;(

      Usuń
  3. Khm, przepraszam za wtrącanie się, ale pewien błąd bije mnie po oczach, zwłaszcza, że jestem na ocenialni: "[...]tą ocenę." - TĘ.
    Poza tym ocena niczego sobie, choć trochę krótka. Za krótka.

    Ścielę się,
    Psia Gwiazda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, dziękuję. Mam z tym wielki problem, a to wszystko przez moją byłą polonistkę, która za każdym razem tłumaczyła mi to w inny sposób, a każdy zaprzeczał poprzedniemu... -,-

      Usuń
    2. Ja na szczęście miałam wspaniałych polonistów. Nie wiem, czy Ci pomoże to, ale odsyłam pod adres: http://filolozka.brood.pl/ta-czy-te/ Może nie jest bardzo rozpisane co i jak, ale przystępne i przyswajalne.

      Ścielę się,
      Psia Gwiazda.

      Usuń
    3. Psia Gwiazdo, kłaniam się nisko z nadzieją, że teraz ten problem zniknie :)

      Usuń
  4. Dziękuję za ocenę. Część moich błędów wynika z tego, że pisałam na niemieckiej klawiaturze. Niektóre linki nie otwierają się, ponieważ przenoszą one do notek z ania-and-amanda, a nie ma sensu pisać kilkudziesięciu notek na nowo. Zmiana adresu wywróciła blog do góry nogami, ale myślę, że wreszcie zaczynamy zmierzać w lepszym kierunku. Jeszcze raż dziękuję za ocenę. Ania

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej Aloha!!! Słuchaj bo to nie są rozdziały tylko odcinki! Mój odcinek jakby to była książka zajął by dwie strony i to by było za mało na rozdział, musiałobybyć 20 czyli że dopiero 10 moich odcinków to rozdział tak jak teraz było już ich z 10 o Australii a wcześniej 10 o ślubie i to był rozdział!!! Możesz ocenić!

    OdpowiedzUsuń